نیک فایل

پاورپوینت,تحقیق,گزارش کار,دانلود پاورپوینت,نمونه سوال,پرسشنامه,دانلود فایل

نیک فایل

پاورپوینت,تحقیق,گزارش کار,دانلود پاورپوینت,نمونه سوال,پرسشنامه,دانلود فایل

پاورپوینت,تحقیق,گزارش کار,دانلود پاورپوینت,نمونه سوال,پرسشنامه,دانلود فایل
طبقه بندی موضوعی
چهارشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۵ ق.ظ

تحقیق ادراک بینایی و شنوایی

تحقیق-ادراک-بینایی-و-شنوایی
تحقیق ادراک بینایی و شنوایی
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 24
حجم فایل: 81 کیلوبایت
قیمت: 20000 تومان

 

توضیحات:
دانلود تحقیق با موضوع ادراک بینایی و شنوایی،
در قالب word و در 24 صفحه، قابل ویرایش.
 
 
بخشی از متن:
ادراک به معنی شناخت اطلاعات حسی است ، یا مکانیسمی است که بوسیله آن مغز به دور از تحریک حسی به عمل شناختی و مفهوم سازی می پرداز . سازه های  مختلفی از ادراک در ناتوانیهای یادگیری معنی و کاربرد یافته اند که از میان آنها مفهوم مسیر ادراکی ، مفهوم نظام های نیمه مختار کارکرد مغز ، ادراک کل و جزء ، ادراک بینایی ، ادراک شنوایی ، ادراک هاپتیک ، ادراک حس به حس ، ادراک شکل و جهت ، و ادراک اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردا هستند (رهبانفرد،1377) .
مفهوم مسیر ادراکی
تفاوت های زیادی در روش یادگیری کودکان وجود دارد . برخی از آنها از راه گوش بهتر یاد می گیرند ، برخی با نگاه کردن و برخی از طریق لامسه یا با انجام عملی ، یادگیری شان بهتر صورت می گیرد . هر کدام از این راههای یادگیری و دریافت اطلاعات یک مسیر ادراکی  ، نامیده می شود . بسیاری از کودکانی که مشکلات یادگیری دارند در یکی از این مسیرهای ادراکی نسبت به دیگر مسیرها دارای برتری و آمادگی بیشتری هستند . بعلاوه یک مسیر ادراکی بخصوص ممکن است در تعدادی از کودکان بقدری محبوب باشد که یادگیری از آن طریق برای آنان حاصلی نداشته باشد (وپمن  1968 )
کودکان معمولا دارای یک مسیر ادراکی بهینه  هستند . بدین معنی که برخی از کودکان از طریق گوشهای خود و یا با عمل گوش دادن موثر تر یاد میگیرند ( مسیر شنوایی ) ، برخی دیگر از راه چشم هایشان این فراگیری را بهتر صورت می دهند ( مسیر بینایی ) ، تعداد کمی از کودکان نیز هستند که به نظر می رسد از راه لمس یادگیری کارآمدی داشته باشند ( مسیر لمسی ) یا بوسیله احساس عضلانی بهتر یاد می گیرند ( مسیر حس حرکت ) (رهبانفرد،1377) ..
مشاهده بالینی گرایش فرد برای ترجیح یک مسیر ادراکی به دیگر درون داده ای ادراکی بوسیله شارکو  ( 1953 ) بعمل آمد . او مردم را به سه دسته فراگیران گوشی  ، فراگیران چشمی  ، و فراگیران لمسی  طبقه بندی کرد . همزمان با او دانشمندان روسی نیز به گونه شناسی ترجیحی مسیرهای ادراکی افرا بهنگام یادگیری دست زدندن ( لوریا 1966 ) .
و . . .
 
 
فهرست مطالب:
ادراک
مفهوم مسیر ادراکی
مفهوم نظام های نمیه مختار
 از پیام های حسی تا ادراک
ادراک بینایی
ادراک شنودی
فعالیت ادراکی – حرکتی
تئوری های ادراکی - حرکتی
نقد و ارزیابی تئوری گتمن
تئوری ادراکی ـ حرکتی کپهارت
رشد الگوهای حرکتی
نظریه حرکت آفرینی
ارزیابی و نقد تئوری تشکل نظام عصبی
رابطه ادراک و حرکت و نقش این ارتباط در یادگیری
و . . .
رفرنس درون متنی دارد
منابع دارد

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۱۸
رضا عسکری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی