يكشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۹، ۰۶:۳۶ ق.ظ
تحقیق فناوری بانکداری الکترونیکی و بانکداری موبایلی

تحقیق فناوری بانکداری الکترونیکی و بانکداری موبایلی
فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 50
حجم فایل: 174 کیلوبایت
قیمت: 20000 تومان
توضیحات:
دانلود تحقیق با موضوع فناوری بانکداری الکترونیکی و بانکداری موبایلی،
در قالب word و در 50 صفحه، قابل ویرایش.
در قالب word و در 50 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن:
بانکداری الکترونیکی یکی از مظاهر عینی انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات در عرصه اقتصادی است. بانکداری الکترونیکی، انقلابی در شیوه ها و رویه های تجاری گذشته ایجاد کرده و سرعت وصرفه جویی را در بهترین وجه جامه عمل پوشانده است. بانکداری الکترونیکی دارای سطوح مختلف بوده و به تناسب هر کدام می توان تعریف خاصی را ارائه کرد اما آنچه که در تمامی سطوح می توان مشاهده کرد استفاده از سیستمهای نرم افزاری رایانه ایی و همچنین اطلاعات بانکی قابل پردازش به صورت دیجیتالی است.که در اختیار رایانه قرار می گیرد .
هرچقدر به سمت سطوح بالاتر یعنی بانکداری الکترونیکی کامل حرکت نماییم، عملیات دستی کمتر، سیستمهای رایانهای متمرکزتر، شبکه قابل دسترسی گستردهتر، محدودیت زمانی و مکانی کمتر و در نهایت، امنیت اطلاعات بانکی بیشتر خواهد بود. بنابراین تعریف کلی از بانکداری الکترونیکی عبارتست از: ارائه خدمات بانکی از طریق یک شبکه رایانه ای عمومی قابل دسترسی (اینترنت) که از امنیت بالایی بر خوردار است. به بیان دیگر بانکداری الکترونیکی عبارتست از استفاده از فناوری پیشرفته شبکههای ارتباطی و مخابراتی برای انتقال وجوه در سیستم بانکداری.(انتقال الکترونیک وجوه و بانکداری الکترونیکی،ص 30)
در بانکداری سنتی خدمات مورد نیاز مشتری در ساختمان بانک و در ساعتهای اداری که به صورت کلی بین 8 صبح تا 5 عصر ارائه می شود. مشتریان هیچگاه از این شرایط رازی نیستند آنها در طول روز در محل کار هستند و بعد از آن به کارهای مربوط به خود و خانواده شان می پردازند. در این حالت یک تضاد آشکار بین خواستههای آنها و تواناییهای ما به عنوان خدمات دهنده بانکی شکل می گیرد. برای این مسأله چه میتوان کرد؟
پاسخ منطقی استفاده از کانالهای الکترونیکی همچنین اینترنت، شبکههای تلفن همراه مبتنی بر پرو تکلهای کاربردی بی سیم ، تلفنهای خودکار، شبکه خود پردازها، سرویسهای پیام کوتاه و... است. چرا که این سرویس ها امکان انجام تراکنش ها در هر مکانی بدون محدودیت زمانی فراهم میکند.
و . . .
هرچقدر به سمت سطوح بالاتر یعنی بانکداری الکترونیکی کامل حرکت نماییم، عملیات دستی کمتر، سیستمهای رایانهای متمرکزتر، شبکه قابل دسترسی گستردهتر، محدودیت زمانی و مکانی کمتر و در نهایت، امنیت اطلاعات بانکی بیشتر خواهد بود. بنابراین تعریف کلی از بانکداری الکترونیکی عبارتست از: ارائه خدمات بانکی از طریق یک شبکه رایانه ای عمومی قابل دسترسی (اینترنت) که از امنیت بالایی بر خوردار است. به بیان دیگر بانکداری الکترونیکی عبارتست از استفاده از فناوری پیشرفته شبکههای ارتباطی و مخابراتی برای انتقال وجوه در سیستم بانکداری.(انتقال الکترونیک وجوه و بانکداری الکترونیکی،ص 30)
در بانکداری سنتی خدمات مورد نیاز مشتری در ساختمان بانک و در ساعتهای اداری که به صورت کلی بین 8 صبح تا 5 عصر ارائه می شود. مشتریان هیچگاه از این شرایط رازی نیستند آنها در طول روز در محل کار هستند و بعد از آن به کارهای مربوط به خود و خانواده شان می پردازند. در این حالت یک تضاد آشکار بین خواستههای آنها و تواناییهای ما به عنوان خدمات دهنده بانکی شکل می گیرد. برای این مسأله چه میتوان کرد؟
پاسخ منطقی استفاده از کانالهای الکترونیکی همچنین اینترنت، شبکههای تلفن همراه مبتنی بر پرو تکلهای کاربردی بی سیم ، تلفنهای خودکار، شبکه خود پردازها، سرویسهای پیام کوتاه و... است. چرا که این سرویس ها امکان انجام تراکنش ها در هر مکانی بدون محدودیت زمانی فراهم میکند.
و . . .
فهرست مطالب:
2-1)مقدمه
بخش اول:بانکداری الکترونیکی
2-1-1) بانکداری الکترونیکی
2-1-2) انواع بانکداری الکترونیکی
2-1-3)خدمات بانکداری الکترونیکی
2-1-4) سطوح بانکداری الکترونیکی
2-1-5 )زیرساخت های مورد نیاز تکنولوژی بانکداری الکترونیکی
2-1-6)مقایسه بانکداری الکترونیکی با بانکداری سنتی
2-1-7)بانکداری الکترونیکی در ایران
2-2-1)مقدمه
2-2-2)بانکداری موبایلی
2-2-3)استانداردهای و پروتکل های مورد استفاده در بانکداری موبایلی
2-2-4) خدمات ارائه شده در بانکداری موبایلی
2-2-5) فناوری موبایل
2-2-6 )روش های ارائه خدمات بانکداری موبایلی
2-2- 6-1) بانکداری SMS
2-2-6-2) بانکداری WAP
2-2-6-3 ) بانکداری موبایلی PDA
2-2- 6-4) بانکداری موبایلی با کیت ابزار – SIM
2-2- 6-5 )بانکداری موبایلی با جاوا
2-2- 7) مزایای بانکداری موبایلی
2-2-8) معایب بانکداری موبایلی
2-2-9)چالشهای بانکداری موبایلی
2-2 -10 ) مدیریت امنیت اطلاعات ضرورت حیاتی بانکداری موبایلی
2-2- 11 ) حفاظت سه بعدی از اطلاعات سازمان
2-2 -12 ) تمرکز بر امنیت
2-2 -13 ) تأیید اعتبار مشتری در بانکداری موبایلی
2-2- 14 ) نظارت برتداوم ارائه خدمات
2-2-15) قصد رفتاری در بانکداری موبایلی
2-2-16) سودمندی ادراک شده
2-2-17)سهولت استفاده ادراک شده
2-2-18) ریسک
2-2-19) ریسک پذیری
2-2-20) منابع ریسک
2-2- 21) ابعاد ریسک
2-3-1) مدل پذیرش تکنولوژی(TAM)
2-3-2)پیشینه تحقیق
رفرنس درون متنی دارد
بخش اول:بانکداری الکترونیکی
2-1-1) بانکداری الکترونیکی
2-1-2) انواع بانکداری الکترونیکی
2-1-3)خدمات بانکداری الکترونیکی
2-1-4) سطوح بانکداری الکترونیکی
2-1-5 )زیرساخت های مورد نیاز تکنولوژی بانکداری الکترونیکی
2-1-6)مقایسه بانکداری الکترونیکی با بانکداری سنتی
2-1-7)بانکداری الکترونیکی در ایران
2-2-1)مقدمه
2-2-2)بانکداری موبایلی
2-2-3)استانداردهای و پروتکل های مورد استفاده در بانکداری موبایلی
2-2-4) خدمات ارائه شده در بانکداری موبایلی
2-2-5) فناوری موبایل
2-2-6 )روش های ارائه خدمات بانکداری موبایلی
2-2- 6-1) بانکداری SMS
2-2-6-2) بانکداری WAP
2-2-6-3 ) بانکداری موبایلی PDA
2-2- 6-4) بانکداری موبایلی با کیت ابزار – SIM
2-2- 6-5 )بانکداری موبایلی با جاوا
2-2- 7) مزایای بانکداری موبایلی
2-2-8) معایب بانکداری موبایلی
2-2-9)چالشهای بانکداری موبایلی
2-2 -10 ) مدیریت امنیت اطلاعات ضرورت حیاتی بانکداری موبایلی
2-2- 11 ) حفاظت سه بعدی از اطلاعات سازمان
2-2 -12 ) تمرکز بر امنیت
2-2 -13 ) تأیید اعتبار مشتری در بانکداری موبایلی
2-2- 14 ) نظارت برتداوم ارائه خدمات
2-2-15) قصد رفتاری در بانکداری موبایلی
2-2-16) سودمندی ادراک شده
2-2-17)سهولت استفاده ادراک شده
2-2-18) ریسک
2-2-19) ریسک پذیری
2-2-20) منابع ریسک
2-2- 21) ابعاد ریسک
2-3-1) مدل پذیرش تکنولوژی(TAM)
2-3-2)پیشینه تحقیق
رفرنس درون متنی دارد
منابع دارد
۹۹/۰۴/۲۲