دانلود پاورپوینت مدل پنج مرحله ای استراتژی لافلی و مارتین
پاورپوینت مدل پنج مرحله ای استراتژی لافلی و مارتین
پاورپوینت مدل پنج مرحله ای استراتژی لافلی و مارتین شامل 27 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان کاربرد دارد .
مشخصات فایل
تعداد صفحات | 27 |
حجم | 4284 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | علوم انسانی |
توضیحات کامل
پاورپوینت مدل پنج مرحله ای استراتژی لافلی و مارتین
پاورپوینت مدل پنج مرحله ای استراتژی لافلی و مارتین شامل 27 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .
مقدمه
آنچه که استراتژی را از همهی انواع دیگر برنامهریزی کسب و کار جدا می کند، در یک کلمه، مزیت رقابتی است. بدون حضور رقبا نیازی به استراتژی نخواهد بود. هدف برنامهریزی استراتژیک این است که شرکت آنچه که میخواهد را به بهینهترین نحو ممکن و از طریق دسترسی به یک مزیت پایدار نسبت به رقبای خود به دست آورد.
شرکت شما روزانه برای بقا و دستیابی به موفقیت با شرکتهای دیگر رقابت می کند. رقبای شما اهدافی مشابه اهداف شما دارند: آنها نیز به دنبال پیروزی هستند. به همین دلیل شما باید با دقت دربارهی چگونگی پیشرفت خود فکر کنید و باید برای پیروزی یک استراتژی مناسب داشته باشید. طبیعتا این کار، کار سختی است. اگر استراتژی غلطی انتخاب کنید (یا اصلاً به فکر داشتن یک استراتژی مناسب نباشید)، از رقبای خود عقب می افتید و ممکن است دیگر هیچ وقت نتوانید دوباره موقعیت خود را به دست آورید. اما با اتخاذ یک استراتژی درست و مناسب میتوانید رقبای خود را پشت سر بگذارید و پیشتاز رقابت با آنها باشید. حال چگونه میتوان یک استراتژی مناسب برای پیروزی داشت؟
در این مطلب مدل استراتژی پنج مرحلهای لافلی و مارتین را بررسی می کنیم؛ ابزاری که میتوان از آن برای تعیین یک استراتژی مناسب برای سازمان خود بهره برد.
دربارهی مدل
لافلی (Lafley) و راجر مارتین (Roger Martin) مدل پنج مرحلهای استراتژی را در سال ۲۰۱۳ در کتاب خود تحت عنوان «Playing To Win» منتشر کردند. لافلی مدیرعامل سابق شرکت پراکتر و گمبل (یک برند معروف و معتبر در صنعت مواد شوینده) است و مارتین نیز سابقهی ریاست مدرسهی مدیریت راتمن را دارد.
لافلی و مارتین میگویند که استراتژی عبارت است از: «مجموعهی یکپارچهای از انتخابهایی که به شکل منحصربهفردی جایگاه شرکت را در صنعت مشخص میکند، تا منجر به ایجاد مزیت پایدار و خلق ارزش برتر نسبت به رقبا گردد.» آنها چارچوبی ارائه کردهاند که تصمیم گیرندگان اصلی میتوانند از آن جهت انتخاب رویکرد استراتژیک مناسب برای سازمان خود استفاده کنند و با اتخاذ تصمیمات عملیاتی مناسب، پشتیبانی لازم را از این استراتژی فراهم کنند.
جهت ایجاد و توسعهی یک استراتژی برنده، باید به ترتیب به پنج سؤال زیر پاسخ دهید:
1. آرزوی بدست آوردن چه چیزهایی را داریم؟
2. کجا و با چه کسانی رقابت میکنیم؟
3. چگونه میتوانیم موفق شویم؟
4. آیا دارای قابلیتها و توانمندیهای لازم برای موفقیت هستیم؟
5. برای پشتیبانی از تصمیماتمان به چه سیستم مدیریتی نیاز داریم؟
و ...
فهرست مطالب
مقدمه
دربارهی مدل
پیادهسازی پنج مرحله
۱. آرزوی بدست آوردن چه چیزهایی را داریم؟
۲. کجا و با چه کسانی رقابت میکنیم؟
۳. چگونه میتوانیم موفق شویم؟
۴. نیازمند چه قابلیتها و توانمندیهایی برای موفقیت هستیم؟
۵. برای پشتیبانی از تصمیماتمان به چه سیستم مدیریتی نیاز داریم؟
عنوان : مدل پنج مرحله ای استراتژی لافلی و مارتین
فرمت : پاورپوینت
تعداد صفحات : 27
پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود