نیک فایل

پاورپوینت,تحقیق,گزارش کار,دانلود پاورپوینت,نمونه سوال,پرسشنامه,دانلود فایل

نیک فایل

پاورپوینت,تحقیق,گزارش کار,دانلود پاورپوینت,نمونه سوال,پرسشنامه,دانلود فایل

پاورپوینت,تحقیق,گزارش کار,دانلود پاورپوینت,نمونه سوال,پرسشنامه,دانلود فایل
طبقه بندی موضوعی

پاورپوینت اثربخشی بیشتر در محیط کار و منزل روش مدیریت ویل دان

 

مقدمه : این سمینار آموزشی با تاکید به تاثیر نگرش مثبت در ارتباط با مهارت های مدیریتی تهیه شده است. داشتن نگرش مثبت شرط اصلی مدیریت موفق است. در دنیای امروز که رقابت یکی از اصلی ترین اصول موفقیت در کار به حساب می آید ، روابط مناسب بین مدیریت و کارمندان و بین کارمندان و مشتریان تنها نکته ای است که به نوعی قابل رقابت نمی باشد و خاص آن سیستم است.


مشخصات فایل

 

 

تعداد صفحات 40
حجم 56 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی مدیریت


توضیحات کامل

 

پاورپوینت اثربخشی بیشتر در محیط کار و منزل روش مدیریت ویل دان

 

اثربخشی بیشتر در محیط کار و منزل روش مدیریت ویل دان
روش مدیریت ویل دان
مقدمه :
این سمینار آموزشی با تاکید به تاثیر نگرش مثبت در ارتباط با مهارت های مدیریتی تهیه شده است. داشتن نگرش مثبت شرط اصلی مدیریت موفق است. در دنیای امروز که رقابت یکی از اصلی ترین اصول موفقیت در کار به حساب می آید ، روابط مناسب بین مدیریت و کارمندان و بین کارمندان و مشتریان تنها نکته ای است که به نوعی قابل رقابت نمی باشد و خاص آن سیستم است.
این سمینار با تکیه بر روش مدیریت ویل دان و راهنمای مدیران و مثبت اندیشی تهیه شده است. روش مدیریت ویل دان در حال حاضر به 25 زبان دنیا ترجمه شده است و به صورت کارگاههای آموزشی اجرا می گردد که ابتدا به معرفی این کناب می پردازیم.
Whale Done
The Power of Positive Relationships
کتاب «روش مدیریت ویل دان» نوشته کن بلانچارد ، تد سیناک ، چاک تامپکینز و جیم بالارد کتابی درباره چگونگی اثر بخشی بیشتر در محیط کار و منزل است. ماجرای کتاب در یک داستان خلاصه شده است که شخصیت اصلی فردی است بنام وس کینگسلی (Wes Kingsley) که مدیر بخشی از یک شرکت بزرگ است. وی در جریان یک سفر کاری از یک نمایش حیوانات که در آن  نهنگی بنام (Shamu) ایفای نقش می کند دیدن کرده و به شدت از نحوه کار مربیان شمو تاثیر گرفته تصمیم می گیرد که روش آموزش ویل دان که در مورد نهنگ ها بکار برده می شود را در محل کار خود به اجرا در آورد.
همه ما در زندگی روزه مره عادت کرده ایم که در فرایند ارتباطی خود با دیگران مخصوصاً در زمینه های کاری همیشه موارد منفی را بیشتر مورد توجه قرار دهیم حتی در مواردی کسی که موارد منفی را سریع تر از دیگران دیده و گوشزد نماید از دید گاه ما آدمی نکته سنج و ریزی بین تلقی می شود.اغلب اوقات سعی می شود این افراد را الگو قرار داده و در روابط خود با دیگران در محیط کار از رفتار آنها تقلید کنیم چرا که بعنوان یک ناظر خارجی اینگونه افراد را افرادی توانمند و دارای اقتدار تصور می کنیم.
با مطالعه کتاب ویل دان متوجه خواهیم شد که می توان با تکیه بر موارد مثبت در روابط (در اداره و یا در منزل) نتایج بسیار متفاوتی (رو به بهبود) را بدست آورد. در خلال داستان «وس کینگسلی» به ما می گوید برای بهتر شدن روابط و بالاتر رفتن راندمان کار باید در برابر اشتباهات تغییر جهت داد (Redirection).
به جای اینکه به آنچه که نادرست انجام شده تمرکز کنیم باید انرژی را به سمت نتایج مثبت تغییر جهت دهیم به عبارتی ترکیب روش تغییر جهت و تاکید بر موارد مثبت می تواند دگرگونی بزرگی در روابط ما و اطرافیان بوجود آورد.
هرکسی یک دریچه ورودی دارد حتی کسانی که انتظار کمک و همکاری از آنها را نداریم چنانچه دریچه ورود به توانایی او را بیابیم و از آن وارد شویم مطئناً می تواند یار و یاور ما در کارها باشد.
چنانچه هر چه بیشتر به یک رفتار توجه کنیم آن رفتار بیشتر تکرار خواهد شد لذا در روابط خود باید ابتدا سعی کنیم اعتماد متقابل و محکمی بوجود بیاوریم و از همه مهمتر بر موار مثبتی که در اطراف و محیط کار اتفاق می افتد تاکید کنیم و بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

«اگر نمی خواهید رفتار های ضعیف را تشویق کنید وقت زیادی را صرف آنها نکنید. پیشرفت را تحسین کنید ،
این یک هدف متحرک است»
بزرگ نمودن مثبت ها
ایجاد کردن اعتماد
ندیده گرفتن اشتباهات (هر چه به رفتاری بیشتر توجه نشان دهی بیشتر تکرار می شود)
اگر قصد ندارید که رفتار ضعیفی را تشویق کنید وقت زیادی صرف آن نکنید (تعویض کانال انرژی)
بزرگ نمایی کردن نکات مثبت
هدایت کردن انرژی مجدد در صورت بروز اشتباه
الفبایی کارایی :
 A= Activator
فعال کننده : هر چیزی که بتواند آغاز گر کار و فعالیت باشد
B=behavior
رفتار: عملی که انجام میشود
C=consequence
نتیجه : پاسخ به عمل انجام شده
فعال کننده : می تواند مجموعه ای از دستور العمل های باشد. یک علامت قراردادی رایجترین آن می توان اهداف باشد.
هر کار خوبی با داشتن اهداف روشن و مشخص آغاز می شود. اگر مدیران یا کارمندان خود ننشینند و اهداف خوب و دست یافتنی را به نحوی طرح نکنند که برای هر دور طرف روش و قابل درک باشد ؛ کارمندان تنها گذاشته شده اند و در مورد اینکه دقیقا چه انتظاری از آنها دارند و موفقیت و کارایی به چه معنایی است ، ایده ای در ذهن خود ندارند. اگر افراد شما ندانند که چه کاری را از آنها می خواهید انجام دهند آنچه را که به عنوان مدیر انجام می دهید بی اهمیت جلوه می کند.
پس از انگیزش و شروع کار مورد نظر با اهداف روشن ، باید مراقب رفتاری که به دنبال این انگیزش صورت می گیرد باشید (سهم B)
نظارت بر رفتاری که پس از انگیزش اولیه روی می دهد، گامی است که اغلب توسط مدیران نادید گرفته می شود. حتی هنگامی که کار مورد نظرشان انجام می شود. به محض مشخص شدن اهداف و انجام آموزش های ضروری، مدیران ناپدید می شوند. هنگامی که چنین اتفاقی می افتد، آنها شانس شرکت فعال در سومین و مهمترین گام را در مدیریت کار یعنی C یا نتیجه را از دست می دهند.
سوال
هنگامی که در محل کار، کاری را به درستی انجام دادید، معمولا چگونه با شما رفتار می شود؟

پاسخ
هیچ اتقاقی نمی افتد هیچ کس به شما چیزی نمی گوید.

فقدان پاسخ بله هیچ کس تا زمانی که اتقاقی نیفتند یا اشتباهی رخ ندهد تا کاری به درستی انجام نشود.
الفبای مدیریت عملکرد
الف – فعال کننده
آنچه که عملکرد را فعال می کند
ب- رفتار
عملکردی که رخ میدهد
ج- پاسخ شما به عملکرد

مثلثی درست شود که بیشترین سهم نور را  قسمت ج داشته  باشد
پیامد بیشترین سهم را دارد ولی با این وجود همانطور که همه فهمیدیم پاسخ کاری که به درستی انجام می دهیم این است که تنهایمان می گذارند.
در حقیقت می توانید به چند طریق پاسخ دهید.
چهار نوع نتیجه
1- بدون پاسخ
2- پاسخ منفی
3- هدایت مجدد
4- پاسخ مثبت
پاسخ اول : عادی شده و مردم به نادیده گرفتن عادت داده شده اند.

پاسخ دوم : پاسخی است که مردم به آن توجه دارند در حقیقت عدم پاسخ پاسخ منفی در را در پی دارد و می تواند به اشکال مختلفی بروز کند (نگاه غضب آلود- انتقاد لفظی – یا جریمه و قطع کارانه)

پاسخ سوم : هدایت مجدد موثرترین راه برای برخورد رفتار نامطلوب است. هدایت مجدد بهترین راه برای برطرف کردن وضعیت های کم ارزش است.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۲۶
رضا عسکری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی