نیک فایل

پاورپوینت,تحقیق,گزارش کار,دانلود پاورپوینت,نمونه سوال,پرسشنامه,دانلود فایل

نیک فایل

پاورپوینت,تحقیق,گزارش کار,دانلود پاورپوینت,نمونه سوال,پرسشنامه,دانلود فایل

پاورپوینت,تحقیق,گزارش کار,دانلود پاورپوینت,نمونه سوال,پرسشنامه,دانلود فایل
طبقه بندی موضوعی
پنجشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۰۶ ب.ظ

پاورپوینت قرارداد لیسانس چیست

پاورپوینت قرارداد لیسانس چیست

 

پاورپوینت قرارداد لیسانس چیست شامل 23 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان کاربرد دارد .


مشخصات فایل

 

 

تعداد صفحات 23
حجم 4160 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی علوم انسانی


توضیحات کامل

 

پاورپوینت قرارداد لیسانس چیست

 

پاورپوینت قرارداد لیسانس چیست شامل 23 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مختصری از متن

مقدمه

قرارداد لیسانس را در بازار تجارت بین‌المللی اصولاً به عنوان قراردادهای اعطای مجوز و یا قرارداد حق استفاده از مالکیت فکری و یا قراردادهای پروانه بهره‌برداری می‌شناسند. آنچه که قرارداد لیسانس را به قراردادی مهم و پیچیده تبدیل میکند این است که مسائل حقوقی و کلیدی بیشتری نسبت به سایر قراردادها در این نوع قرارداد وجود دارد. امروزه در موقعیت‌های مختلف هنگام مذاکره تجاری و مذاکر‌ه‌های بین المللی احتمالاً عنوان قراردادهای لیسانس به گوشمان خورده است. در این مطلب تعاریف، مفاهیم و عبارت‌هایی که پیرامون تنظیم یک قرارداد لیسانس مطرح می‌باشد را بیان می‌کنیم.

 

جایگاه قرارداد لیسانس در تجارت بین الملل

با وجود پیشرفت فناوری، همه کشورها توانایی علمی و فنّی دستیابی به این فناوری را ندارند و دستیابی به ابزار، تکنولوژی و دستگاه‌هایی که از این فناوری‌ها استفاده می‌کنند بسیار پرهزینه‌تر از وارد کردن آن به داخل یک کشور است. این کشور‌ها برای تأمین نیاز خود به این فناوری‌ها به چند روش دست به وارد کردن آن می‌زنند. یا بدون کسب مجوّز صاحب فنّاوری اقدام به مونتاژ آن می‌کنند که این روش مورد تأیید هیچ قانونی در هیچ کجای دنیا نیست یا از طریق قاچاق، آن فناوری را به دست آورند که این روش هم قانونی نیست و عواقب آن بسیار سنگین می‌باشد. امّا یک راه مشروع برای واردات تکنولوژی از کشورهای خارجی وجود دارد و آن همان «قرارداد لیسانس» می‌باشد که هم منبعی برای تأمین درآمد طرف لیسانس دهنده است و هم روشی قانونی برای پیشرفت و توسعه صنعتی کشورهای در حال توسعه که با این روش فناوری مورد نیاز خود را که قادر به ساخت و یا تجهیز آن نیستند را به دست آورند. اینجاست که قرارداد لیسانس به عنوان یکی از قراردادهای مهم در عرصه حقوق تجارت بین الملل نقش خود را ایفا می‌کند.

 

قرارداد لیسانس به چه معنا می‌باشد؟

قرارداد لیسانس یکی از انواع قراردادهای بین المللی مهم در این عرصه است و قراردادی است که در آن، یک طرف، حق بهره برداری، استفاده و انتفاع از تمام یا بخشیاز دارایی‌های نامشهود خود را برای مدت مشخص و در یک محدوده‌ جغرافیایی یا بازار مشخص، به طرف دیگر واگذار می‌کند. به طرفی که دارایی نامشهود متعلق به اوست و لیسانس را اعطا می‌کند Licensor و به طرفی که حق استفاده از این دارایی را کسب می‌کند، Licensee گفته می‌شود.

چنانچه قراردادی با عنوان قرارداد لیسانس منعقد شود و خود کالا را در اختیار طرف عقد قرار دهد آن عقد، لیسانس نبوده، بلکه یک عقد بیع منعقد شده است.

سازمان یونیدو ، قرارداد لیسانس را یکی از انواع قراردادهای انتقال فناوری می‌داند. یعنی قراردادهای انتقال فنّاوری به ۹ دسته تقسیم می شود که قرارداد لیسانس از انواع آن است. این ۹ دسته عبارتند از: قراردادهای لیسانس حق اختراع، قرارداد مبادله دانش فنّی، قراداد مربوط به علامت تجاری، قرارداد فرانشیز، قرارداد توزیع، قرارداد کپی رایت، قرارداد کمک‌ها و خدمات فنّی، قراردادهای خدمات مهندسی، قرارداد خدمات مدیریتی ،قراردادهای مرتبط با کامپیوتر(قراردادهای نرم‌افزار ویسی، قراردادهای سخت‌افزار،قرارداد خدمات مربوط به فنّاوری اطلاعات.)

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه

جایگاه قرارداد لیسانس در تجارت بین الملل

قرارداد لیسانس به چه معنا می‌باشد؟

چه دارایی‌هایی ممکن است موضوع لیسانس قرار بگیرند؟

انواع قراردادهای لیسانس کدامند؟

قرارداد لیسانس چه ویژگی‌هایی دارد؟

چند نکته مهم در تنظیم قرارداد لیسانس

سخن آخر

 

عنوان : قرارداد لیسانس چیست

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 23

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

قرارداد لیسانس چیست


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی